Spanje

Spanje

Spanje je najučinkovitejši način vsakodnevnega uravnavanja telesnega in duševnega zdravja.

Ne spreglejte
Najnovejše
spanje-spalno okolje-nijz

Urejeno spanje

Urejeno spanje (primerna kakovost in dolžina spanja) krepi zdravje in zagotavlja boljšo kvaliteto življenja v vseh starostnih obdobjih. Prinaša številne koristi na področju telesnega in duševnega zdravja, imunske odpornosti, obvladovanja stresa, učnih sposobnosti, delovne učinkovitosti…

Za urejeno spanje lahko poskrbimo z dobro higieno spanja in upoštevanjem priporočene dolžine spanja glede na svojo starost. Če se pomanjkanje spanja kopiči, kljub skrbi za urejen spanec, poiščimo pomoč strokovnjaka.

Alarm clock

Dolžina spanja

Priporočena dolžina spanja je pomembna prvina urejenega spanja. Pomanjkanje spanja ima takojšnje negativne učinke, ki se odražajo v povečani občutljivosti, utrujenosti in impulzivnosti posameznika.

Pri ljudeh, ki spijo preveč ali premalo kot se priporoča za njihovo starost, ugotavljamo tudi dolgoročnejše negativne zdravstvene izide – večjo splošno umrljivost, slabšo samooceno zdravja ter večjo razširjenost srčno žilnih bolezni, diabetesa tipa 2, hipertenzije, bolezni dihal in debelosti.

Izpostavljeno

Spanje

10 priporočil za zdravo spanje otrok

02. 03. 2022
Spanje

Priporočila za dobro spanje – šolarji in mladostniki

02. 03. 2022
Spanje

10 priporočil za zdravo spanje odraslih

02. 03. 2022
Spanje

Zakaj je spanje pomembno?

02. 03. 2022
spanje-1-v

Moč spanja

Podatki

Spanje pri odraslih

Glede na priporočila Svetovne zveze za spanje v povprečju dovolj spi le tretjina Slovencev.

Priporočilo glede trajanja spanja je doseglo nekaj več žensk (36 %) kot moških (32 %). V povprečju dlje spijo starejši odrasli (65–74 let) ter osebe z nižjo poklicno izobrazbo. V primerjavi z leti 2008, 2012, 2016 in 2020 se delež Slovencev, ki spijo skladno s priporočili, znižuje in je v primerjavi med letoma 2008 in 2020 nižji za 4 %. Največji upad trajanja spanja se beleži pri prebivalcih v starostni skupini 25– 39 let in med starejšimi 65–74 let ter osebami z nižjo izobrazbo (OŠ ali manj). Povzeto po Statistični letopis 2020, vir: Raziskava Z zdravjem povezan vedenjski slog (CINDI), 2020

65.1

odstotek vseh anketiranih odraslih Slovencev med 18 -74 let med delovnim tednom spi manj kot 7 ur in ne dosegajo priporočil o dolžini spanja za njihovo starost. Priporočilo za odrasle od 18 - 64 let je 7-9 ur spanja na dan, pri starejših odraslih (65 let in več) pa 7- 8 ur na dan. Vir: Raziskava Z zdravjem povezan vedenjski slog (CINDI), 2020

Za dobro javno zdravje
Območna enota Maribor

31. januar – Dan brez cigarete

Podrobno
Alkohol

Vabilo k sodelovanju v raziskavi o informacijah na embalaži alkoholnih pijač

Podrobno
Podatki

Spremljanje obravnav v patronažnem zdravstvenem varstvu (PATR)

Podrobno