Prehranske smernice

Prehranske smernice

Do zdravega prehranjevanja z uveljavitvijo prehranskih smernic za vse ključne skupine ljudi.

Ne spreglejte
Najnovejše
Pregnant woman eating and reading a book at bedroom

Prehrana nosečnic in doječih mater

Ko pričakujete otroka ali otroka dojite, je vaša pestra, varna in hranilno bogata hrana pomembna za oba, za otroka in za vas. Dobra prehrana v tem pomembnem času vam pomaga ohranjati zdravje in daje energijo, da poskrbite zase, za vašega dojenčka in za družino.

Raziskave so pokazale, da se vpliv zdravega prehranjevanja matere, že v času pred zanositvijo, posebej pa v času nosečnosti in dojenja, kaže v zdravju otroka v kasnejših obdobjih življenja.

Prehrana nosečnice

Prehranska priporočila za nosečnice in doječe matere

prehrana_dojencki

Prehrana dojenčkov

Prehrana, ki jo uživa dojenček, ima velik pomen za njegovo zdravje, tako v otroštvu kot tudi v odrasli dobi. Priporočena hrana ima v tem obdobju velik pomen za tveganje za kronično nenalezljive bolezni kasneje v življenju. Za dojenčka do dopolnjenega 6. meseca starosti se priporoča izključno dojenje (oz. mlečna hrana), v šestem mesecu dojenčkove starosti pa se priporoča uvajanje dopolnilne hrane.

Prehrana zdravega dojenčka

pexels-gustavo-fring-3984718

Prehrana za vrtčevske in šolske otroke ter mladostnike

Zdrava prehrana je še posebej pomembna v obdobju odraščanja, saj prehranske navade otrok v tem obdobju vplivajo na način prehranjevanja tudi v kasnejšem življenjskem obdobju in s tem na zdravje v odrasli dobi. Med ukrepe sodi tudi zagotavljanje čim boljših pogojev za zdravo prehranjevanje v vrtcih in šolah, kjer velja izpostaviti Šolsko shemo, kot ukrep skupne kmetijske politike EU za spodbujanje zdravih izbir ter Šolski lonec kot podporno spletno okolje za lažjo implementacijo prehranskih smernic.

Največ sladkorjev zaužijemo s sladkimi pijačami in slaščicami – najbolj ogroženi so otroci

Meso v vzgojno-izobraževalnih ustanovah

Strokovno spremljanje skladnosti šolske prehrane s strokovnimi usmeritvami

Spodbujanje uživanja zelenjave med učenci

Svetovna zdravstvena organizacija pohvalila Slovenijo za ureditev področja šolske prehrane

Prehrana v vzgojno-izobraževalnih zavodih – pomemben javnozdravstveni ukrep

Šolska shema sadja, zelenjave in mleka

prehrana_studenti

Prehrana študentov

Študenti so pogosto spregledana populacija z velikim zdravstvenim bremenom zaradi nezdravega življenjskega sloga. Z namenom prispevati h kakovostnejšemu študiju in zdravju država študentom zagotavlja subvencionirano študentsko prehrano, ki velikokrat ni po meri priporočil. Zato je povečanje ponudbe zdravju koristnih izbir pri ponudnikih in v okoljih kjer se študenti zadržujejo ter več veščin in možnosti za lastno pripravno ustreznih obrokov nujen del ukrepov, ki vodjo k izboljšanju stanja.

Program strokovne podpore študentski prehrani – Dober tek, študent!

Značilnosti študentske prehrane

prehrana_odrasli

Prehrana odraslih in aktivne populacije

Nezdrave prehranjevalne navade so ključni dejavniki tveganja pri razvoju kroničnih bolezni odraslih. Po več kot desetletju načrtnega dela se kažejo posamezni trendi bolj zdravega načina prehranjevanja, še vedno pa ostajajo določeni vzorci prehranjevanja neustrezni. Posledično ima dve tretjine odraslih prisotne dejavnike nezdravega življenjskega sloga, ki jih je možno z zgodnjim odkrivanjem uspešno spreminjati in obvladovati, s tem pa pomembno zmanjšati delež prezgodnje umrljivosti in slabše kakovosti življenja.

Razveseljivi rezultati: zelenjava bistveno bolj priljubljena, poseganje po sladkih pijačah močno upadlo

S tradicionalnim slovenskim zajtrkom do bolj zdravih prehranskih navad

Ženske bolj vestne pri uživanju zajtrka in zelenjave, moški pri uživanju rib

Ribe v prehrani

Priporočila glede uživanja rdečega mesa in mesnih izdelkov

prehrana_starejsi

Prehrana starejših oseb

Staramo se celo življenje in od tega, kako dobro skrbimo za svojo prehrano in redno telesno dejavnost skozi celotno obdobje življenja je odvisno, kako uspešno se bomo starali in kakšna kakovost življenja nas čaka v starejših letih. S starostjo, nekje po 40. letu starosti, začnejo različni telesni sistemi upadati v svojem delovanju. Predvsem se začne zmanjševati obseg puste telesne mase, ključno mišičja, ki predstavlja zalogo proteinov v telesu in zagotavlja možnost zadostne telesne dejavnosti in porabe energije. Zato je po 50. letu starosti ključno, da prilagodimo obseg dnevne prehrane svojim potrebam in se prehranjujemo s kakovostnimi viri živil, ter da smo telesno dejavni tako z vajami za vztrajnost kot z vajami za mišično moč.

Priporočila za izvajanje prehranske oskrbe v DSO

Prehrana in telesna dejavnost za zdravje pri starejših – pregled stanja

varnost_zivila_kuhinja

Varnost hrane

Prebivalci Slovenije varni pripravi hrane posvečamo veliko pozornosti. Pogosto smo tudi zaskrbljeni zaradi prisotnosti mikroorganizmov, nevarnih kemikalij ali ostankov veterinarskih zdravil v hrani

Varnost živil

Uprava Republike Slovenije za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin

Evropska agencija za varnost hrane (EFSA)

Izpostavljeno

Prehrana

Tradicionalni slovenski zajtrk 2022 – Letos v ospredju mleko in mlečni izdelki

15. 11. 2022
Prehrana

Značilnosti študentske prehrane

03. 01. 2022
Prehrana

Največ sladkorjev zaužijemo s sladkimi pijačami in slaščicami – najbolj ogroženi so otroci

16. 11. 2020
Prehrana

Prehrana in telesna dejavnost za zdravje pri starejših – pregled stanja

16. 04. 2012
Prehrana

Ribe v prehrani

10. 04. 2018
zdrava-prehrana

Razveseljivi rezultati: zelenjava bistveno bolj priljubljena, poseganje po sladkih pijačah močno upadlo

Za dobro javno zdravje
Koronavirus

Dnevno spremljanje okužb s SARS-CoV-2 (covid-19)

Podrobno
Nalezljive bolezni

Ambulante za cepljenje in potovalno medicino

Podrobno
Podatki

Koledar objav za leto 2023

Podrobno