Telesna dejavnost

Šolske torbe – z njimi povezane težave in možne rešitve

Telesna dejavnost

Vstop v šolo spremeni otrokovo življenje in njegove obremenitve postanejo večje. Da bi bil v šoli zadovoljen in uspešen, moramo poskrbeti za njegovo zdravje v najširšem smislu in eden izmed dejavnikov, katerega moramo upoštevati, je šolska torba.

Zadnje posodobljeno: 16.02.2023
Objavljeno: 22.05.2018

Na tem mestu je ključna vloga staršev, da izberejo ustrezno šolsko torbo, do otrokove samostojnosti pomagajo pri pregledovanju vsebine šolske torbe, otroka poučijo in spodbujajo, da v šolo nosi samo tisto, kar v določenem dnevu res potrebuje in da otroka poučijo o pravilni namestitvi in nošenju šolske torbe.

V nadaljevanju smo vam pripravili nekaj usmeritev:

Izberemo šolsko torbo primerne velikosti, ki je sorazmerna z velikostjo otroka. Materiali naj bodo zračni in trpežni. Posebno pozornost namenimo hrbtišču torbe, ki naj bo primerne oblike, zračno, čvrsto in oblazinjeno. Naramnice naj bodo nastavljive po dolžini in prav tako oblazinjene. Sama torba, brez šolskih potrebščin, naj ne bo pretežka. Zaželeni so odsevniki za večjo vidnost in varnost v cestnem prometu.

 

Vendar pa samo izbira primerne torbe ni dovolj. Pomembna je pravilna namestitev torbe na hrbet in način nošenja.

Pravilna namestitev torbe na hrbet učenca pomeni, da je:

  • težišče torbe čim bližje težišču osebe;
  • spodnji rob torbe v višini pasu, torej nad zadnjico in ne na zadnjici ali pod zadnjico;
  • zgornji rob torbe pod višino ramen in ne nad rameni.

Pomembno je, da torba učenca ne ovira pri gibanju (npr. ovirano obračanje glave, ovirano premikanje rob, ipd.).

Če ima torba nameščen prsni ali trebušni trak, ga učenec naj vsekakor uporablja, saj omogoča enakomernejšo razporeditev bremena in preprečuje »udarjanje« torbe ob hrbet.

Pravilen način nošenja torbe je na obeh ramenih, ne zgolj na eni rami, s primerno namestitvijo naramnic po dolžini in na sredino ramena.

Šolar naj ne nosi torbe težje od desetine svoje telesne teže.

Pretežka torba namreč ogroža njegov zdrav razvoj. Pomagamo mu, da se bo sam naučil pripravljati šolske potrebščine za naslednji dan, ob tem pa vztrajajmo, da s sabo v šolo nosi le stvari, ki jih bo tisti dan potreboval.

Dodatno težo po nepotrebnem povzročajo:

  • zvezki in učbeniki, ki jih po urniku učenec naslednji dan ne potrebuje;
  • (pre)težki drugi šolski pripomočki, npr. puščice;
  • knjige, izposojene v šolski knjižnici;
  • nepotrebni pripomočki in igrače (dodatni športni copati/superge, dežniki in pelerine v sončnem vremenu, bidoni, ipd.).

V šolski torbi naj bodo šolske potrebščine primerno razporejene.

Težji in večji šolski pripomočki (npr. zvezki, učbeniki, mape velikosti A4) naj bodo zloženi ob hrbtišču torbe. Manjši in lažji pripomočki (npr. manjši zvezki, puščica) pa naj bodo spredaj, torej najbolj oddaljeni od hrbtišča/hrbta.

So torbe na kolesih res bolj priporočljive?

Z vidika prenašanja teže bremena so primernejše, vendar se moramo zavedati tudi njihovih omejitev in možnih negativnih posledic na zdravje. V kolikor se odločimo za nakup in uporabo torb na kolesih upoštevajmo:

  • primernejše je potiskanje torbe naprej, namesto vlečenja torbe za seboj;
  • priporoča se izmenična uporaba leve in desne roke, sicer obstaja nevarnost asimetričnih položajev in obremenitev;
  • pri premagovanju stopnic ter na poti v šolo in domov (avtobus, avtomobil) je pomembno pravilno dvigovanje in spuščanje torbe na kolesih. Pomembno je, da teleskopski ročaj pospravimo, v počepu in z ravno hrbtenico torbo dvignemo oz. spustimo. Slednje velja tudi za šolske torbe brez koles.
Za dobro javno zdravje
Duševno zdravje

Ne molk, ampak ukrepanje

Podrobno
Programi

Mestna občina Koper je gostila letno nacionalno srečanje članic slovenske mreže Zdravih mest

Podrobno
Nalezljive bolezni

Tedensko spremljanje respiratornega sincicijskega virusa (RSV)

Podrobno