Drugi dan kongresa
Drugi dan so popestrile številne delavnice in zaključna prireditev. Gibalna in zdravstvena pismenost z roko v roki sta bili predstavljeni na dveh zaporednih delavnicah, ki jih je moderiral Grim Jernudd iz nevladne organizacije Change the Game (Švedska).
Delavnica 1: Zakaj potrebujemo nov recept?
To ni bila tipična delavnica, ampak pravo doživetje. Udeležence so takoj povabili, naj ustvarijo papirnate kroglice za igrivo žongliranje in metanje. Soba se je napolnila s smehom, ko so kroglice padale na tla. Bistvo igre je bilo jasno: igra je takoj ustvarila povezave – z drugimi, s samim seboj in s predmetom – ter sprožila veselje brez strahu pred neuspehom.
Strokovni panel je izpostavil preprosto resnico: stare metode niso več dovolj. Charlie Crane, vodja politike za otroke in mladino pri Sport England, je poudarila, da gibalna pismenost ni le gibanje, temveč naš odnos do njega: »Gibalno pismenost zdaj opredeljujemo kot naš odnos do gibanja, ki je, kot vsak odnos, globoko oseben, edinstven in nenehno se spreminjajoč.«
Dr. Kristine Sørensen iz Globalne akademije za zdravstveno pismenost (Danska) je predstavila novo opredelitev zdravstvene pismenosti: »Ne gre le za razumevanje zdravstvenih informacij, temveč za sposobnost delovanja. To vključuje dostop do informacij, njihovo razumevanje, ocenjevanje in uporabo za sprejemanje premišljenih zdravstvenih odločitev v vsakdanjem življenju.«
Ključni sklep: oba koncepta sta nepopolna drug brez drugega. Gre za opremljanje posameznikov z veščinami, znanjem in vrednotami za zdravo življenje ter motivacijo za to.