Digitalno trženje

NIJZ in WHO organizirala delavnico na področju digitalnega trženja otrokom

Digitalno trženje

Okolja, v katerih živimo, pomembno vplivajo na naše izbire. Trženje je pomembna determinanta izpostavljenosti preprečljivim dejavnikom tveganja za kronične nenalezljive bolezni; posebej dovzetni zanj so otroci in mladostniki.

Zadnje posodobljeno: 11.11.2022
Objavljeno: 16.11.2017

Komunikacijski kanali se danes dramatično spreminjajo; trženje in oglaševanje se danes iz tradicionalnih medijev (npr. radio, televizija) selita na hitro razvijajoče se digitalne platforme. Digitalno trženje vključuje zajem in prodajo osebnih podatkov uporabnika digitalnega medija, tarčno oglaševanje in kreativne tehnike čustvene manipulacije, kar vpliva na posameznikove izbire. Digitalno trženje je v veliki meri usmerjeno k mlajšim populacijskim skupinam, pri katerih je uporaba digitalnih tehnologij največja. Pri tem je pomembno vprašanje ozaveščenosti otrok in mladostnikov o etično spornih tehnikah številnih digitalnih platform, na katerih trženje ni ustrezno obvladano oz. urejeno s predpisi. Očitno je, da je digitalno trženje povezano z vsemi dejavniki življenjskega sloga, s katerimi se ukvarja javno zdravje.  Potrebne so multidisciplinarne kompetence in participativni pristop. Povezovanje sil na vseh področjih življenjskega sloga, tj. tobaka, alkohola, video iger in iger na srečo, prehrane, telesne dejavnosti in drugih področij (vključno z duševnim zdravjem) bi pomenilo bolj učinkovito definiranje in reševanje skupnih vprašanj.

Namen delavnice Digitalno trženje otrokom–metodološki izzivi v povezovanju javnozdravstvenih silosov, ki sta jo organizirala NIJZ in Urad Svetovne zdravstvene organizacije (SZO) v Sloveniji, je bil proučiti skupne metodološke podlage digitalnega trženja na različnih področjih življenjskega sloga in razpravljati o možnosti skupnih, celostnih pristopov za obvladovanje digitalnega trženja otrokom, saj le-to postaja vse bolj pomembna t.i. tržna determinanta zdravja.

 

Agenda

TimeActivity
8.30 – 9.00Registration
 Moderators of the workshop: Dr. Mojca Gabrijelčič, NIJZ and Dr. Darina Sedlakova, WHO CO Slovenia
9.00 – 9.30Welcome words and introduction

–          Dr. Mojca Gabrijelčič, NIJZ – National Institute of Public Health Slovenia

–          Vesna Petrič, Ministry of Health Slovenia

–          Artur Furtado, European Commission – DG SANTE

–          Darina Sedlakova, WHO Country Office for Slovenia

9.20 – 9.30       Roundtable introduction of the participants
9.30 – 10.30        

Session 1

 

9.30 – 10.00      Digital marketing – a new determinant of a healthy lifestyle and NCDs in children – Jo Jewel, WHO Regional Office for Europe
10.00 – 10.40Digital marketing as a lifestyle determinant – technical, ethical and nutritional challenges, Dr. Mimi Tatlow-Golden, Open University, UK
10.40 – 10.55      Coffee and physical activity break
10.55 – 12.30      

Session 2

 

10.55 – 11.15Digital “natives” – how do they perceive digital marketing? – No Excuse, Slovenia
11.15 – 11.20     Short comment from the communication perspective – Dr. Tanja Kamin, Faculty of Social Studies, University of Ljubljana
11.20 – 11.40     Digital marketing – how it works? – Dr. Andrej Kovačič, Faculty of Media, Slovenia
11.40 – 11.45     Short statement on technological options in Slovenia: Petra Zupančič, Agency for communication networks and services of the R of Slovenia
11.45 – 12.05     Comparative analyses of (digital) marketing in different lifestyle areas – Dr. Mojca Gabrijelčič, National Institute of Public Health Slovenia, with inputs from Austria and Slovakia
12.05 – 12.10     Short comment from inequalities perspective: Cristina Chiotan, EuroHealthnet
12.10 – 12.30     Questions and answers, reflections on the morning sessions
12.30 – 13.15     Lunch and physical activity break
13.15 – 16.45      

Session 3

 

13.15 – 13.30Wrap up morning sessions, guidance for the afternoon work – Dr. Mojca Gabrijelčič, NIJZ
13.30 – 14.30     World-cafe/roundtable groups discussions on opportunities and challenges in the future, and enablers and inhibitory factors for capacity building (knowledge and human capacities)

 

14.30 – 15.00     Joint discussion on main outcomes of the group discussions

 

15.00 – 15.15     Coffee and physical activity break

 

15.15 – 15.30     Opportunities and barriers for policy interventions – Cristina Chiotan, EuroHealthnet

 

15.30 – 16.15     Interactive group discussion on future needs, possible future developments and possible measures

 

16.15 – 16.45     Discussion on the reporting back from the groups, formulation of the workshop recommendations

 

16.45 – 17.15     Recommendations, steps forward and conclusions of the workshop
Za dobro javno zdravje
Nalezljive bolezni

Spremljanje okužb s SARS-CoV-2 (covid-19)

Podrobno
Spanje

Prekomerna dnevna zaspanost

Podrobno
Duševno zdravje

Ne molk, ampak ukrepanje

Podrobno