Prehrana

Vrednotenje osnovnošolske prehrane glede ponudbe, načina planiranja in organiziranosti v letu 2010 – Poročilo

Prehrana

V šolskem letu 2009/10 je bila med 233 osnovnimi šolami izvedena anketa o organizaciji, ponudbi in načinu planiranja šolske prehrane. Na manjšem naključno izbranem vzorcu 95 šol je bila pregledana tudi prehranska kakovost konkretnih šolskih jedilnikov, posredovanih za mesec maj 2010.

Zadnje posodobljeno: 23.11.2022
Objavljeno: 09.06.2011

Cilj raziskave je bil pregledati izvajanje šolske prehrane z vidika upoštevanja priporočil zdravega prehranjevanja ter oceniti jedilnike z vidika upoštevanja priporočil prehrane kakovosti. S tem so strokovnjaki Inštituta za varovanje zdravja želeli strokovno podpreti šole pri izboljšanju stanja ponudbe in usmeriti aktivnosti na področju odprave pomanjkljivosti v sistemu organizirane prehrane učencev. Metode dela, ki so jih uporabili, so bili presečni deskriptivni epidemiološki pristop, semi-kvalitativna metoda vrednotenja jedilnikov, komparativna metoda in osnovna statistična analiza. Prehransko kakovost jedilnikov so ugotavljali na osnovi pogostosti vključitve posameznih priporočenih oziroma odsvetovanih skupin živil v obroke, ki lahko pomembno vplivajo na izboljšanje ali poslabšanje hranilne in energijske vrednosti obroka.

Rezultati raziskave so na voljo v priponki.

Za dobro javno zdravje
Nalezljive bolezni

Spremljanje okužb s SARS-CoV-2 (covid-19)

Podrobno
Spanje

Prekomerna dnevna zaspanost

Podrobno
Duševno zdravje

Ne molk, ampak ukrepanje

Podrobno