Čas, preživet pred digitalnimi zasloni, prispeva k sedečemu načinu življenja in k naraščajoči stopnji prekomerne telesne mase in debelosti, zlasti v epidemiji covid-19. Ob tem se pojavljajo tudi skrbi glede spletnega ustrahovanja, zlorabe otrok, tesnobe in iger na srečo. Vse težje pa je vzpostaviti zaščito, da se mladini prepreči nakup škodljivih izdelkov tako na spletu, kot tudi sicer.
Pojav digitalnih medijev je ponudil nove priložnosti za tržno komuniciranje brezalkoholnih in alkoholnih pijač ter nezdravih prehrambnih izdelkov. Alkoholna in živilska industrija je razvoju digitalnih medijev hitro sledila; zaznali so, da ljudje vse pogosteje uporabljajo načine komunikacije in zabave, ki jih omogočajo digitalni mediji, zato so svoje vire usmerili v digitalno tržno komuniciranje živilskih izdelkov in alkoholnih pijač.
Namen raziskave je ugotoviti obseg in naravo izpostavljenosti otrok digitalnemu trženju nezdrave hrane, brezalkoholnih in alkoholnih pijač ter na podlagi pridobljenih rezultatov oblikovati priporočila in ukrepe za zmanjšanje izpostavljenosti otrok in mladostnikov tovrstnemu digitalnemu trženju. Raziskava bo izvedena v dveh fazah, pilotni (50-200 učencev in dijakov) in celoviti na reprezentativnem vzorcu (do 500 učencev/dijakov). Vključeni bodo učenci/dijaki v starosti od 7 do 17 let.
Za pridobivanje podatkov o izpostavljenosti digitalnemu trženju bo uporabljena aplikacija CLICK, ki so jo razvili strokovnjaki Svetovne zdravstvene organizacije (SZO) ob sodelovanju strokovnjakov držav članic Evropske regije. CLICK aplikacija je del širšega SZO CLICK orodja, ki omogoča celosten zajem in analizo izpostavljenosti otrok digitalnemu trženju, medtem ko ti uporabljajo mobilne telefone ali tablice. CLICK aplikacija omogoča zajem zaslona, s pomočjo katerega pridobimo ključne podatke za oceno obsega in narave izpostavljenosti otrok digitalnemu trženju hrane, brezalkoholnih in alkoholnih pijač. Aplikacija zajem zaslona opravi ob normalni dnevni uporabi mobilnega telefona ali tablice.