NIJZ

Raziskava o izkušnjah pacientov z obravnavo v specialistični ambulanti – PREMs 2025

NIJZ

Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) na pobudo Ministrstva za zdravje tudi letos izvaja nacionalno raziskavo o izkušnjah pacientov z obravnavo v specialističnih ambulantah.

Ne spreglejte
Zadnje posodobljeno: 17.09.2025
Objavljeno: 22.09.2025

Gre za sedmo zaporedno izvedbo raziskave, ki omogoča spremljanje kakovosti zdravstvenih obravnav z vidika pacientov. Več o nacionalni raziskavi o izkušnjah pacientov z obravnavo v specialističnih ambulantah (PREMs).

V zdravstvenem sistemu zbiramo veliko podatkov o njegovem delovanju, premalo pa je informacij o tem, kaj bi pacienti sami želeli izboljšati, zato je sodelovanje pacientov v raziskavi izjemno dragoceno.

Namen raziskave je pridobiti neposredne povratne informacije pacientov o njihovih izkušnjah pri obravnavi v specialistični ambulanti.

Rezultati raziskave bodo prispevali k prepoznavanju področij, kjer je mogoče izboljšati kakovost zdravstvenih storitev, in k oblikovanju ukrepov za prijaznejši in učinkovitejši zdravstveni sistem.

Kako poteka raziskava?

Raziskava poteka med pacienti, ki so v zadnjem času obiskali specialistično ambulanto. Sodelovanje je prostovoljno in popolnoma anonimno – zdravstveni izvajalci nimajo vpogleda v posamezne odgovore, raziskava pa ne vpliva na nadaljnjo zdravstveno obravnavo pacienta.

Vprašalnik je mogoče izpolniti v dveh oblikah:

  • spletno (digitalno), prek posebne povezave,
  • v tiskani obliki, ki jo pacienti prejmejo po pošti. Papirnati vprašalnik se vrne v priloženi ovojnici s plačano poštnino.

Zaupnost podatkov

Vsi podatki bodo obdelani izključno za potrebe raziskave in skrbno varovani skladno z Zakonom o varstvu osebnih podatkov ter Splošno uredbo EU o varstvu podatkov (GDPR). Objavljeni bodo le združeni (agregirani) rezultati.

Kje bodo objavljeni rezultati?

Izsledki raziskave bodo po zaključku objavljeni na spletni strani NIJZ PREMs, kjer so že dostopni tudi rezultati preteklih raziskav.

Zakaj je sodelovanje pomembno?

Vsak odgovor prispeva k boljšemu razumevanju izkušenj pacientov in pomaga zdravstvenim izvajalcem izboljšati kakovost obravnave. Prav mnenje pacientov je ključno pri soustvarjanju prijaznejšega in učinkovitejšega zdravstvenega sistema.

Za dodatne informacije se lahko pacienti obrnejo na NIJZ na telefonsko številko 01 2441 537 ali na e-naslov prems@nijz.si.

Za dobro javno zdravje
NIJZ

Raziskava o izkušnjah pacientov z obravnavo v specialistični ambulanti – PREMs 2025

Podrobno
Območna enota Novo mesto

Vabilo na regijski posvet “Skrb za duševno zdravje starejših: od osamljenosti do podpornih rešitev v praksi”

Podrobno
Nalezljive bolezni

Integrirano mrežno spremljanje gripe, covid-19 in ostalih akutnih okužb dihal v sezoni 2024/2025

Podrobno

Išči