Telesna dejavnost

Mednarodni dan gibanja – 10. maj

11. 05. 2018
Podatki kažejo, da se gibalne navade prebivalcev Slovenije izboljšujejo, prav tako gibalna učinkovitost otrok, saj v vsakdanje življenje v različnih starostnih obdobjih v zadnjih letih umeščamo več rednega gibanja.

Zdravstveni strokovnjaki priporočajo redno zmerno telesno dejavnost, in sicer pri odraslih izvajanje zmerne telesne dejavnosti 30 minut na dan večino dni v tednu (skupaj vsaj 150 minut na teden). V letih 2001 do 2012 se je delež odraslih, ki dosegajo te smernice za zmerno telesno dejavnost, povečal za 14 odstotkov. Delež tistih, ki redno hodijo, se je povečal za 25 odstotkov. Otrokom in mladostnikom priporočajo vsaj uro zmerne gibalne dejavnosti na dan. Gibalne navade, ki jih pridobijo v družini, so izjemnega pomena za njihov življenjski slog med odraščanjem in kasneje v odraslosti.
Vse daljše in neprekinjeno sedenje tudi zaradi uporabe digitalne tehnologije je povezano z razvojem različnih motenj povezanih z zdravjem in nastankom kroničnih nenalezljivih bolezni. Problem sedenja lahko opazimo že v vrtcih, šolah in doma, zaposleni pa se soočamo z vse več sedečega načina dela. Pa vendar lahko za telesno dejavnost in prekinitev sedenja izkoristimo tudi majhne priložnosti: npr. med delovnim časom ali učnim procesom večkrat vstanemo (za vsaj 1 minuto), naredimo kakšno raztezno vajo, se sprehodimo,…
Pomembno je tudi gibanje v naravnem okolju – določene (šolske) dejavnosti, učne procese lahko prav tako izvajamo v naravi in telesno dejavnost izvajajmo na prostem. Tudi odrasli lahko prihajajmo na delo z aktivnim transportom ali vsaj del poti kombiniramo s hojo ali prekolesarimo.   
V lokalnih okoljih si vedno bolj prizadevajo k ureditvi več rekreativnih površin. Ureditev pešpoti, kolesarskih poti, Trim stez in naprav za vadbo na prostem. Poiščite in uporabljajte te površine v okolici svojega bivanja.

Aktivnosti na Koroškem
Mesec maj je tudi otvoritveni mesec gibanja na prostem, zato bodo v tem času lokalne skupnosti, zdravstveni domovi, šole, vrtci in društva izvajali številne aktivnosti.
Koronarni klub Mežiške doline in Občina Ravne na Koroškem prirejata v času med 14. in 19. 5 2018 Teden za naše zdravje, v okviru katerega se bodo odvijale številne aktivnosti za različne ciljne populacije. Program najdete na naslednji povezavi.
Najmlajši se bodo lahko v nedeljo, 20. maja ob 10. uri pridružili prireditvi »Malčkov tek«, ki bo potekala v parku DTK na Ravnah, v popoldanskem času pa bo v Dravogradu Mega Malčkova zabava, kjer bodo številne delavnice in športne aktivnosti za vse otroke ter priložnost za aktivno nedeljo za vso družino.
Zdravstveni domovi v tem času tradicionalno organizirajo brezplačna testiranja telesne pripravljenosti s pomočjo preizkusa hoje na 2 km in demonstracije nordijske hoje. Na Koroškem se bodo izvajali Testi hoje:

  • 10.5.2018, ob 15. uri, lokacija Stadion Dravograd, organizator ZD Dravograd, kontakt Marjanca Božič, tel.št. 02/8723 428;
  • 11.5.2018, ob 11. uri, lokacija Stadion, organizator ZD Slovenj Gradec, kontakt Katarina Krenker, tel.št. 030/662 120;
  • 14.5.2018, ob 16. uri, lokacija Grajski park Ravne, organizator ZD Ravne na Koroškem, kontakt Aleksandra Saša Horvat in Bojana Kokal, tel.št. 02/8705 214;
  • 10.5.2018, ob 10. uri, lokacija Stadion Prevalje, organizator ZD Ravne na Koroškem, kontakt Aleksandra Saša Horvat in Bojana Kokal, tel.št. 02/8705 214.

Ostale datume preizkusov najdete v spletni publikaciji Z gibanjem do zdravja 2017, dostopni na naslednji povezavi.
Preizkus hoje na 2 km je primeren za vse med 20. in 65. letom, ki so telesno nedejavni ali zmerno telesno dejavni. Test lahko udeleženci opravijo večkrat (priporočljivo vsakih 6 mesecev) in tako sledijo izboljšanju svoje telesne zmogljivosti. Udeležba je brezplačna! Preizkus hoje na 2 km je enostaven, natančen, varen in ponovljiv test, na katerem s pomočjo tako hitre hoje kot jo udeleženec zmore, da pri tem ne ogroža svojega zdravja, izmerijo njegovo telesno zmogljivost in mu na podlagi rezultatov svetujejo ustrezno telesno dejavnost ter zdravju prijazno športno vadbo.